۰

تاریخچه‌ی آموزش مهارت زندگی در جهان و ایران

نخستین بار آموزش مهارت های زندگی در سال 1979 و با اقدامات دکتر گیلبرت بوتوین آغاز گردید. وی در این سال یک مجموعه آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان تدوین نمود؛ به دنبال این اقدامات مقدماتی، از سال 1993 به بعد سازمان جهانی بهداشت با هماهنگی یونیسف، برنامه ی آموزش مهارت های زندگی را به عنوان یک طرح جامع پیشگیری اوّلیه و ارتقای سطح بهداشت روانی  کودکان و نوجوانان معرّفی نمود. این برنامه در کشورهای مختلف دنیا تجربه شد و گزارش های امیدبخشی از کارآیی این برنامه منتشر گردید.

    آموزش مهارت های زندگی نخستین بار در ایران زیر نظر سازمان بهزیستی، یونیسف و با همکاری سازمان  جهانی بهداشت به صورت آزمایشی در سال های 1377-1374 در تعدادی از مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به شیوه آموزش های غیر رسمی به اجرا درآمد. این برنامه از سال 1378 به صورت یک درس دو واحدی و اختیاری تحت عنوان مهارت های زندگی وارد برنامه ی درسی دوره ی متوسّطه گردید. همزمان با آموزش و پرورش، ادامه ی مبارزه با موّاد مخدّر نیز با همکاری سازمان بهزیستی، اقدام به انتشار جزوات آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزش مهارت زندگی در طی سال های 1380-1385 در برخی شهرها ی ایران کرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار رایگان وبلاگ

ابزار هدایت به بالای صفحه